Projekt SCALED – Raport “Dobre Praktyki”

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej dba o rozwój wszystkich nauczycieli – tych których dopiero przygotowujemy do wykonywania zawodu na kierunku Nauczanie Języków Obcych, oraz tych, którzy są czynnymi dydaktykami. Jednym z wyzwań współczesnych dydaktyków, metodyków i pedagogów jest przygotowywanie zajęć dla bardzo zróżnicowanych odbiorców, a wszystko to dzięki zwiększającej się wciąż świadomości społecznej w zakresie potrzeb indywidualnych uczniów. Kiedy nasze horyzonty są szerokie, jesteśmy w stanie pomóc równie szerokiemu gronu nauczycieli w planowaniu bardziej przystępnych i dostępnych dla każdego odbiorcy materiałów dydaktycznych. A nasze horyzonty poszerzają się, gdy wchodzimy w dialog z instytucjami, które już wprowadziły szereg dobrych praktyk w zakresie kształcenia osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Dzięki zaangażowaniu prof. Joanny Nijakowskiej, która uzyskała grant Europejskiego Obszaru Gospodarczego w kwocie 117,960 euro, Centrum ma przyjemność być liderem projektu SCALED – Supporting Content and Language Learning Across Diversity. Zespół pod kierunkiem prof. Nijakowskiej współpracuje z Uniwersytetem Metropolitalnym w Oslo, z którym nie tylko wypracowuje nowoczesne techniki kształcenia nauczycieli, ale również wymienia się dobrymi praktykami w zakresie edukacji włączającej.

Pierwszym owocem prac zespołu jest dostępny online w języku angielskim Raport “Good practices in inclusive language education and foreign language teacher training – universal design in education and increasing accessibility, especially for marginalized groups.” Serdecznie zapraszamy do lektury raportu oraz do śledzenia strony Centrum i strony projektu SCALED.

Skip to content