
Uniwersytet Sorboński, wraz z Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetem w Heidelbergu i Uniwersytetem w Mediolanie, stworzył projekt EducatioN for The EuropeaN TEacher of the 21st Century (ENTENTE 21). ENTENTE 21 jest jednym z 30 przedsięwzięć zaakceptowanych przez Komitet Zarządzający 4EU+.
Projekt ENTENTE 21 analizuje pojęcie „europejskości” w dziedzinie kształcenia nauczycieli języków obcych i rozwija kompetencje międzykulturowe, wielojęzyczne i pedagogiczne przyszłych nauczycieli języków obcych. W ramach projektu studenci studiów licencjackich i magisterskich czterech instytucji partnerskich będą uczestniczyć w programach mobilności mieszanej i wirtualnej obejmujących wykłady online, kursy wymiany wirtualnej oraz staże nauczycielskie w szkołach podstawowych i średnich lub w instytucjach partnerskich. Celem projektu jest wykształcenie refleksyjnych i innowacyjnych nauczycieli europejskich XX1 wieku, którzy:
(1) znają systemy edukacyjne, instytucje edukacyjne i innowacyjne metody pedagogiczne z innych krajów europejskich,
(2) potrafią porozumiewać się w kilku językach i promować wielojęzyczność i różnojęzyczność w klasie,
(3) potrafią zastosować pluralistyczne podejście do nauczania języków i kultur, a także CLIL.